About Me

My photo
Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
Ordinary man with ordinary life.

Saturday, May 9, 2009

Teh WoW Ais

Teh O' Ais
"Macha, Teh O' Ais satu". " Dey, teh wow ais 1, teh wow ais", jerit macha kepada salah seorang pekerja nya. Aku teruskn mengalamun memikirkan satu-satu masalah yang melanda diri ku ini. Ku lihat 2 lagi rakan ku turut sama mengalamun ntah ape mereka sedang fikirkan. "Wei, ko tau x pasal ade virus baru?" aku memulakan pergaulan setelah kian lame menyepi dari sebarang kata-kata. "Owh, ni mesti pasal virus yg wat kite xleh bukak file .doc eh?" rancak Alwi menyahut persoalan ku. Mamat tersenyum gah. "Besa la tu wei, virus ni cepat je nk sampai, lebih-lebih lagi ade si bende kecik jadah tu" Mamat cuba mencelah."Pendrive" aku bermonolog. Perbualan terhenti seketika

Roti Kosong 1, Roti Telor 1
"Roti kosong 1, roti telur 1" macha memecah kesepian sambil perlahan-lahan meletakkan tray besi berisi roti telur dan roti kosong yang masing-masing adalah sekeping. Aku mencapai sambil menunjukkan tidak sabar-sabar untuk menjamah juadah akibat kebulur 2 hari tidak menyentuh makanan yang berat. Sambil aku membelek-belek roti ku itu, aku sekali lagi memecah kesepian 2.30 pagi hari jumaat, "Aku kadang-kadang xleh blah gak, aku cucuk pendrive org len kat pc aku, KAV aku menjerit-jerit ckp ade virus, nth camne la derang ni jage pc derang ek". "Tu la, aku pn x caye kat org kalau die nk cucuk pendrive die kat pc aku, mesti aku yg buat kn, nnti derang men tekan je, xpasal2 ade virus kat pc aku", sahut Alwi sambil menghirup teh o' aisnya. "Btol tu, bkn derang nk bukak ikut atas tu, xde la masuk virus dlm pc", Mamat mencelah. "Cara tu berkesan ke?" aku ragu2. "Aah, pttnye berkesan la".


Chow Jom

Jam menunjukkan pukul 4.00 pagi. Aku sudah mula resah. Hati ku tidak tenang. Aku sekali lagi memecah kesunyian pagi hari jumaat itu, "Chow jom". "Jom", sahut spontan 2 rakan ku seperti terjaga dari lamunan panjang. Kami pun beransur pulang. Sesampai ku di rumah, aku terus menggapai pc ku, ku lihat YM ku, ku lihat FB ku, ku lihat FS ku, ku lihat blog ku, ku lihat Mail ku, tidak ada apa-apa untuk ku reply. Lantas aku menutup monitor, dan terus baring, memeluk bantal ku. Sebelum ku tidur, ku mencapai HP ku, ku menaip, "What hurts the most was being so close, And having so much to say, And watching you walk away, And never knowing. What could have been, and not seeing that loving you is what I was trying to do.." lalu ku hantar kn kepada seseorang.
Sekian
[V]

10 comments:

Anonymous said...

What hurts the most was being so close, And having so much to say, And watching you walk away, And never knowing. What could have been, and not seeing that loving you is what I was trying to do..

pehhh...pe kes ni?frust lg?
sabar2..haha

Irfan Akmal said...

cerita ini xde kaitan antara yg hidup ataupn yg mati, wakakaaka

Anonymous said...

laki.so secretive.....
sgt ouhhhhhh
hahah

Irfan Akmal said...

hahaha
perasaan ko je tu
ahah

Adam Yahya said...

Berkenaan 'bende kecik' tu, kan leh set supaya x Autoplay? Tu, akunye strategi...

Irfan Akmal said...

oo
aku ye pn x autoplay, maksud aku
kalau die klik 2 kali.
same gak kn
hehe

Mata Seorang Pejuang said...

ala pan, sng cite, kalo org nk cucuk pndrive kt pc ko, ckp j cmni..."pc ak byk virus..."then, msti org tu akn ckp, "ala, xpe..thumbdrive ak pn berlambak virus..ak trnak sjak dlu lagi.." ha, kn kntoi dah.sng je...pstu, xyah la bg beliau cucuk 'bende kecik' tu kt pc ko...hahahaha~ tu strategi dr. komputer USIM tu...jgn memain

p/s:msj last tu mmg cm jiwang pn ade

Irfan Akmal said...

hahha
bgs gak idea ko tu, lepas ni aku nk wat post la camne nk elak kn virus, pastu aku masukkn care ko bg tau tu. hahaha

saje, selit2
hehhee

nawwar aqilah said...

What hurts the most was being so close, And having so much to say, And watching you walk away, And never knowing. What could have been, and not seeing that loving you is what I was trying to do..


wah..ko anta ayat tu kt sape ek?? heheh

>>bleh lak cite pasal roti canai teh wow ais..emm..teh wow ais tu cane??

Irfan Akmal said...

saje je selit2 kn, xde ape2 maksud pn
hehee

teh o ais, tp macha tu sebut teh wow ais, klaka
hahahaha